آموزش كامل يوگا آموزش كامل يوگا .

آموزش كامل يوگا

انجام تمرينات يوگا براي افراد معلول

تمرينات يوگا براي افراد آسيب ديده :

 

 يوگايي كه با صندلي انجام ميشود  : شامل حركات و كشش هاي مختلفي است كه همگي از حالت نشسته هستند.

 عنصر صندلي به هر شركت كننده اجازه مي دهد تا كنترل كاملي بر بدن و محيط خود داشته باشد، در واقع، شركت‌كنندگان مي‌گويند، اين صندلي براي موفقيت هر جلسه يك ساعته، رهايي بخش و محوري است.

 

يوگا با صندلي باعث ميشود كه هر ماهيچه را كشيده و وضعيت شما را بهبود مي‌بخشد

 

يوگا adaptive يا يوگا تطبيقي

 

زندگي با معلوليت به اين معنا نيست كه بايد تناسب اندام را فراموش كنيد. راه‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد بدون فشار زياد به خودتان ورزش كنيد. يكي از بهترين راه ها براي دستيابي به يك سبك زندگي سالم، تمرين يوگا است.

 

در يوگا لازم نيست به دنبال انجام تمرينات دشوار يا تبديل شدن به يك استاد انعطاف پذيري باشد. بلكه مي تواند راهي براي شما باشد تا در بدن خود احساس خوبي داشته باشيد و در عين حال كمي فعال تر شويد. تمرين يوگا فوايد زيادي دارد، از جمله افزايش قدرت، تعادل و انعطاف‌پذيري بيشتر، كاهش استرس و اضطراب، تنش كمتر، تمركز ذهني بهبود يافته، خواب بهتر، و بهبود كلي احساس رفاه (فقط به ذكر چند مورد!).

 

هنگامي كه يك روال يوگا براي خود ايجاد كرديد، حتي ممكن است متوجه كاهش مشكلات حركتي خود شويد. براي شما راحت‌تر است كه براي بستن بند كفش‌هايتان يا برداشتن چيزي دستتان را پايين بكشيد. بهبود حس عمقي (يا دانستن اينكه بدن شما در كجا قرار دارد) به اين معني است كه ممكن است هماهنگي بهتري داشته باشيد (كه مي تواند منجر به كنترل بيشتر و سقوط كمتر شود). اما، علاوه بر پيشرفت‌هاي فيزيكي، مزاياي ذهني/عاطفي يوگا بسيار مهم‌تر است. افرادي كه يوگا انجام مي دهند اغلب احساس آرامش و آرامش بيشتري دارند و كساني كه با حالت هاي مديتيشن و تنفس كار مي كنند متوجه مي شوند كه بهتر مي توانند با استرس كنار بيايند و بهتر مي توانند درد خود را مديريت كنند.

 

فقط مطمئن شويد كه هميشه قبل از شروع يك رژيم جديد تناسب اندام با پزشك خود صحبت كنيد. و به ياد داشته باشيد كه بايد تا حد تنش خفيف كشش داشته باشيد - هيچ يك از اين حالت ها هرگز نبايد دردناك باشد. 

در پست بعدي در رابطه با چگونگي انجام اين تمرينات توضيح خواهم داد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۵:۱۱ توسط:ساناز بهمني راد موضوع: نظرات (0)

روش صحيح نشستن در يوگا

روش صحيح نشستن در يوگا

اين است كه با پشتي صاف و شانه هاي آرام بنشينيد. اين تضمين مي كند كه جريان انرژي مانعي ندارد و همچنين به بهبود وضعيت بدن كمك مي كند. چند راه براي نشستن در يوگا وجود دارد:

 

سوخاسانا يا حالت آسان: اين حالت شامل روي هم گذاشتن پاها و قرار دادن دست ها روي زانو است.

 

حالت پادماسانا يا نيلوفر آبي: اين حالت شامل روي هم گذاشتن پاها و قرار دادن پاها روي ران مقابل است.

 

حالت Vajrasana يا   Thunderbolt: اين حالت شامل زانو زدن روي زمين در حالي كه پاشنه‌ها با باسن تماس دارند و دست‌ها روي ران‌ها قرار مي‌گيرند.

 

Siddhasana يا حالت انجام شده: اين حالت شامل نشستن در حالي است كه پاشنه‌ها با پرينه و دست‌ها روي زانو قرار مي‌گيرند.

 

مهم است كه يك وضعيت نشسته راحت پيدا كنيد كه به شما امكان مي دهد براي مدت طولاني بدون ناراحتي يا درد بنشينيد. همچنين مي‌توانيد از وسايلي مانند كوسن يا بلوك‌ها براي حمايت از بدن و حفظ موقعيت راحت استفاده كنيد

سيداسانا، همچنين به عنوان وضعيت كامل شناخته مي شود، يك وضعيت يوگاي نشسته است كه اغلب براي مديتيشن و تمرينات پراناياما انجام مي شود. در اينجا مراحل انجام سيداسانا آمده است ، قبل از شروع به تمرين بدن خود را گرم  كنيد . آموزش گرم كردن بدن در يوگا

 

روي زمين بنشينيد و پاها را صاف كرده و به سمت بيرون بكشيد.

 

زانوي چپ خود را خم كنيد و پاشنه پا را به سمت پرينه (ناحيه بين مقعد و اندام تناسلي) بياوريد.

 

كف پاي چپ خود را روي ران راست خود قرار دهيد.

 

زانوي راست خود را خم كنيد و پاشنه راست خود را روي ران چپ قرار دهيد.

 

دستان خود را روي زانو يا در مودرا نگه داريد.

 

مزاياي وضعيت سيداسانا:

 

به بهبود تمركز و تمركز كمك مي كند.

 

چاكراي ريشه را تحريك مي كند كه به تقويت انرژي جنسي كمك مي كند.

 

به تعادل سيستم توليد مثل و دفع كمك مي كند.

 

حالت بدن را خوب مي كند و كمر، تنه و بازوها را تقويت مي كند.

 

مي تواند به افزايش هوشياري، تمركز و وضوح ذهني كمك كند.

 

اين آسانا ( آساناهاي مخصوص بانوان ) بايد با معده خالي انجام شود و بهتر است صبح زود يا عصر انجام شود. مانند هر وضعيت جديد يوگا، مهم است كه به بدن خود گوش دهيد و به آرامي و روان در حالت حركت كنيد. اگر هر گونه ناراحتي يا درد را تجربه كرديد، بهتر است اين وضعيت را متوقف كنيد و از يك معلم يوگا راهنمايي بخواهيد.


برچسب: يوگا ، يوگا پيشرفته ، يوگا مقدماتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۰:۵۰ توسط:ساناز بهمني راد موضوع: نظرات (0)

آموزش گام به گام يوگا

آموزش حركات يوگا

قبل از شروع به تمرين بدن خود را گرم كنيد (لينك تمرين هاي گرم كردن بدن و آموزش يوگا مقدماتي تا پيشرفته در پايين صفحه قرار داده شده است .)

 اين وضعيت به تسكين سردرد كمك مي كند اين حالت همچنين باعث كشيدگي و تقويت عصب سياتيك پا ها مي شود در اين وضعيت خود به خود تمايل شديدي به لرزش وجود دارد اين لرزش باعث مي‌شود تا تمامي سيستم عصبي تقويت گردد 

۱ بر روي زمين بنشينيد و ستون فقرات خود را صاف نماييد و پاها را در جلوي بدن دراز كنيد به طوري كه پاشنه پاها به هم متصل باشند دست ها را صاف بر روي زمين و در كنار مفصل ران ها قرار دهيد

 

۲ دستها را كمي عقب‌تر از مفصل ران ها برده به سمت عقب متمايل شويد قفسه سينه را بلند كرده و در همين حالت حفظ نماييد انگشتان پاها را به حالت كشيده نگه داريد

۳ آرنج هاي خود را خم كنيد همچنان كه عمل دم ( شيوه صحيح تنفس ) را انجام مي‌دهيد خود را به سمت عقب متمايل كنيد .

پا ها را به آرامي با زاويه ۶۰ درجه از زمين بلند كرده و آنها را در همين حالت نگه داريد پا ها را متصل به هم حفظ نموده و مدت يك الي سه دقيقه عميقاً تنفس نماييد.

 

۴ با آخرين دم پاها را به آرامي بر روي زمين قرار دهيد براي مدت چند ثانيه خود را وانهاده كرده و راست بنشينيد و يا در وضعيت خم شدن به سمت جلو استراحت نماييد

 

 آموزش گرم كردن بدن در يوگا

يين يوگا


برچسب: يوگا ، يوگا پيشرفته ، يوگا مقدماتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۳:۳۷ توسط:ساناز بهمني راد موضوع: نظرات (0)